Мета: формувати і розвивати комунікативні вміння учнів на основі мовних, соціокультурних знань; розширювати кругозір учнів; розвивати вміння сприймати мову на слух; формувати шанобливе ставлення до традицій і звичаїв інших народів; розвивати в учнів міжкультурну компетенцію.
Обладнання: глобус, комп’ютер, проектор, екран
Лунає пісня М. Джексона “Пісня Землі”, під яку учні танцюють з глобусами
Compere 1:“Є таке правило: прокинувся вранці, умився, привів себе до ладу і одразу упорядкуй свою планету”. Антуан де Сент Екзюпері, “Маленький принц”.
Compere 2: We live on a big planet – the Earth. It is our home. We must take care of it, clear and save it. Let`s imagine that this is the Earth (магнітна дошка із долями “Землі”). It is cut into quarters. Three quarters of its surface is water and only one quarter is land. Let`s cut the piece representing land in half. Only one-half is inhabitable. The rest of the land is the deserts, mountains, frozen ice caps.
Compere: Ми живемо на великій планеті Земля. І це наш дім. Ми повинні дбати про неї та охороняти її. Тільки ¾ усієї поверхні Землі – це вода і ¼ – це суша і з неї тільки ½ заселена людьми. Решта – це пустелі, гори та вічні льодовики.
Compere 1: (бере долі) I take a small piece of the slices that represents the water of the world. Only 1% of the Earth`s water is fresh and drinkable and most of this water is polluted. So we must care about these small pieces of the land and water.
Compere: Лише 1% усієї земної води свіжа і придатна до життя. Більшість – це забруднені води. То ж ми повинні зберегти ці маленькі шматочки води і суші.
Compere 2: And now let`s think and see what may threaten to the Earth and our lives. (Глядачам пропонуються відеосюжети про світові катастрофи і смерчі, тайфуни, землетруси, виверження вулканів. Під час перегляду лунає пісня М. Джексона “Give in to me”.
Compere 1: So, we saw what dangerous things happen on the Earth. But still our planet is beautiful. And today you`ll see it. We`ll travel all over the world and get acqainted with traditions of different nations.
Compere: То ж ми побачили, які жахливі речі трапляються на Землі. І все-таки наша планета прекрасна. І сьогодні ви у цьому впевнитесь. То ж повернімо глобус і познайомимось із традиціями різних народів. (Вед. бере в руки глобус, крутить його).
Compere 2: Let`s start. At first we`ll visit the past. Northern America, Wild West, the United States of America many years ago. The first people in America were Indians. They had fur-caps on their heads, painted their faces, they could shoot very well. They were very courageous fair men.
Compere: По-переше, повернімось у минуле. Північна Америка, Дикий Захід. Корінним населенням Америки були індіанці. Вони носили пов’язки із пір’я, розфарбовували обличчя і вміли добре стріляти. Індіанці були чесними та сміливими людьми. (Відеосюжет про Дикий Захід, про індіанців. Лунає музика, чути бій барабанів)
Indians
We are Indians,
Creesping through the jungle,
On silent foot,
Looking for animals,
Hunting for animals,
Searching for animals,
And ready to shoot.
Mohawk, Navajo, Cherokee, Sioux
Mohawk, Navajo, Cherokee, Sioux
Kickapoo, Mohawk | 2 рази
Mohawk, Navajo, Cherokee, Sioux
Walking through the jungle 3 рази
What do you see?
If you hear a noise| 3 рази
What could it be?
Walking through the jungle |3 рази
What do you see?
If you see a tiger |3 рази
Looking for his tea.
Compere 2: (крутить глобус) Now we are going to Japan.
Compere: Ми вирушаємо до далекої країни, яка має назву Японія.
Compere 2: Japan is a country of sunrise. It is situated on the island in the Pacific Ocean. The symbol is chrisanthemus. Japan is famous for its ikebana, origami. Japanese wear kimono. Their national kind of sport is karate. Only Japan has a special tea ceremony.
Compere: Японія – це країна сонця, що сходить. Вона знаходиться на острові у Тихому океані. Символ Японії – хризантема. Ця країна славиться мистецтвом ікебани та орігамі. Японці носять кімоно. Їх національний вид спорту – карате. Тільки Японія має свою особливу чайну церемонію. (Відео про Японію, вихожяь двоє дівчат у кімоно і розповідають вірш японською мовою.(Танець дівчат із дзвіночками)
Pupil 1: Юкіно хіторія ва кіно едо ні ару,
Сакура но хака мітаї десу.
Асі та тайо ва атате мемасу,
Доко га юкі десу ка.
Pupil 2: Хлопья снега лежат на ветвях деревьев,
Они похожи на цветы сакуры.
Завтра пригреет солнце. Куда же девался снег.
Compere 1: (крутить глобус) We continue our trip and we are going to Turkey.
Compere: Наша мандрівка продовжується, ми вирушаємо до Турції.
Compere 2: (Лунає музика)
Turkey is a country that is situated between the Black Sea and the Mediterranean Sea. It is very hot there. There are a lot of fruit. Turkey is the country of tourism. Turkey is the country of Shakheresada`s fairy-tales. Turkey is a real paradise.
Compere: Турція – це країна, що знаходиться між Чорним та Середземними морями. Тут дуже жарка погода, тому турецька земля славиться своїм розмаїттям фруктів. То ж Турція – країна туризму. Турція – країна казок Шахерезади. Турція – справжній рай. (Відеосюжет про Турцію)
(Виходить султан. Учні танцюють східний танець. Султан виконує пісню “Турція” (пісня Таркана)
Турция
Да случиться в вашей жизни только все хорошее,
А все беды и несчастья пусть уходят в прошлое!
Да продлятся ваши дни до глубокой старости,
Чтоб счастливо жили вы в здравии и радости!
П-в
Турция, Турция – чая аромат,
Турция, Турция – персик, винорад,
Турция, Турция – рай, а не страна,
Турция, Турция – приюти меня.
Let only good things happen in your life at last!
Let all your troubles, problems come into the past!
Let you always live, work and be very fine!
Let there always be blue skies and sunshine.
П-в
Turkey, Turkey – it`s the paradise,
Turkey, Turkey – grapes of huge size.
Turkey, Turkey – it`s the smell of tea,
Turkey, Turkey – think about me.
Compere 1: (Крутить глобус) And now we`re going to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
Compere: Ми вирушаємо до Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії.
Compere 2: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles. This country has a very long history with many traditions. There are many monuments and ancient architectural buildings. Every year in London people gathered to see others at the balls…
Compere: Об’єднане Королівство Великої Британії та Північної Ірландії знаходиться на Британських островах. Ця країна має дуже довгу історію і багато традицій. Королівсьво славиться своїми театрами, пам’ятниками і старовинними архітектурними спорудами. Кожного року люди збирались на балах, щоб добре провести час і побачити друзів. (Відеосюжет про Об’єднане Королівство, танець “На балу”)
Compere 1:(Крутить гллобус) And now we`re again going to the United States of America but nowadays.
Compere: Ми знов повертаємося до Америки. Наші дні…
Compere 2: The USA is situated on the North American continent. Its capital is Washington. America is famous for its skyscrapes, modern architecture and … the Statue of Liberty. It is one of the most beautiful countries in the world.
Compere: США знаходиться на північноамериканському континенті. Столиця США – Вашингтон. Америка відома своїми хмарочосами, сучасними архітектурними спорудами і …. статуєю Свободи. Це – одна з найбільш красивих і найцікавіших країн світу. (Відеосюжет про США, танець дівчат у костюмах “Статуй Свободи”)
Compere 1: (Крутить глобус) At last, we are in Ukraine.
Compere: Нарешті, ми – в Україні.
Compere 2:(Крутить глобус) Ukraine is one of the largest countries of Eastern Europe. It is our Motherland. It lies on the crossroads of the ways from Asia to Europe. Ukraine is an agrarian country. It is rich in traditions, national dishes. Our people are merry.
Compere: Україна – одна з найбільших країн Східної Європи. Вона лежить на перехресті шляхів з Азії в Європу. Україна – це аграрна країна. Наша Батьківщина багата на традиції та свої страви. І люди в Україні дуже веселі. (Відеосюжет про Україну, учні співають частівки)
Pupil 1: Люди кажуть, люди кажуть:
“Десь-то скрипка грає!”
А то Галя, а то Галя
У саду співає!
Pupil 2: Ой чия ж то хатинонька
У селі найкраща?
Ой, чия ж то дівчинонька
Така роботяща?
Pupil 3: Ой, я вийду у садочок,
У садочку грушка.
За те мене усі люблять,
Що я чепурушка.
Pupil 1: Would you like to sing with me
And then have a cup of tea?
Come to me in my house,
You won`t see there any mouse!
Pupil 2: I like apples. I like pears.
We shall buy them at the fairs!
Can you give me a piece of beef?
Look at my charming feet!
Pupil 3:People say, people say,
I`m very, very gay!
It`s a pity, it`s a pity
I`m very, very pretty!
Учні танцюють танець із рушниками під пісню “Є на світі одна країна”
Всі учасники свята співають пісню (Здравствуй, мир”)
It`s the Peace
East and West have many races,
East and West have many lands,
White and black, and yellow faces,
White and black, and yellow hands.
Live, dance and sing with glee!
Let Peace be! Down with war!
Be so happy, well and free!
Live in peace for evermore.
П-в
It`s the peace, it`s the friend,
But it`s the world`s end.
It`s a day, not a night,
To be gay, but not in fight!
It`s a river, it`s a sea,
And it`s you and it`s me!
It`s an eagle, it`s a dove,
It`s the great-great love!
Если мир певуч и звонок, и во сне и наяву,
Научи нас, жеребенок, верить в солнце и траву.
И ловить стихи и сказки в золотые невода.
Мир, ты хочешь быть прекрасным,
Только миром будь всегда!
П-в
Здравствуй,мир, здравствуй, друг,
Здравствуй, песен щедрый круг.
Здравствуй, миг,здравствуй,век,
Здравствуй, добрый человек.
Здравствуй, дом, здравствуй, даль,
Здравствуй, радость и печаль.
Здравствуй, боль, здравствуй, новь.
Здравствуй, светлая любовь.
Teacher: Ось і підійшло до кінця наше свято. Хочеться вірити, що люди,які живуть в різних куточках нашої прекрасної планети, завжди будуть пам’ятати про те, що майбутнє Землі залежить від них.
А чи щасливі ми з вами в нашому місті, у нашій школі? Нехай кожен вирішить для себе сам. (відеосюжет про рідне місто і учасників свята)
Comperes: Thank you everybody. Good-bye.