
Мета: ознайомити учнів із трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»; виховувати мужність, почуття патріотизму, любов до Батьківщини, до історії свого народу.
Хід заходу:
(Виходять учні зі свічками і йдуть назустріч один одному)
Учень 1: Однаково шляхетні дві сім’ї
В Вероні пишній, де проходить дія,
Збували в ворожнечі дні свої.
Аж враз кривава скоїлась подія.
Коханців двоє щирих,запальних
Ворожі ті утроби породили;
Нещастя сталося у сім’ях тих,-
Вони одвічні звади припинили.
Учень 2: Життя коротке і сумну любов,
Трагічну смерть, що потрясла родини,
Як змила ту ненависть чиста кров,
Ми вам покажемо за ці години.
Даруйте нам недоліки пера,
Всі хиби виправить старанна гра.
Учень 3: Тутешній житель я, і як мені не знати,
Чим тут живе народ мій, браття.
Тут тільки зовні благодать,
Тут злі слова із вуст звучать.
Верона – це суцільне пекло.
На перший погляд, це – квітучий сад,
В людських серцях тече не кров, отрута,
А в душах злоба і занепад.
Хто в цьому місці не бував,
Верона – помсти карнавал.
(Танець під пісню «Короли ночной Вероны»)
Ромео: (Під пісню «Щастя» із мюзікла «Ромео і Джульєтта»)
Що? Не може бути Джульєтта Капулетті? Ох! Де ж те вороття?..
У ворога в руках моє життя!
Монтеккі я, і звуть мене Ромео;
Єдиний син того, хто ворог вам.
Джульєтта: Я – втілення ненависної сили
Не знаючи тебе, я полюбила
Що можуть обіцять мені часи,
Коли із ворогом я маю інтереси.
Ромео: Нехай же сто разів сплелися ми руками
Навік з тобою розділились ми
Криваві чвари двох сімей між нами
Розрила прірву страшної глибини.
Джульєтта: Ромео! О, навіщо ти Ромео?
Зміни своє ім’я, зречися батька;
Як ні, то присягни мені в коханні,
І більше я не буду Капулетті.
Лише твоє ім’я – мій ворог лютий;
А ти – це ти, а зовсім не Монтеккі…
Що є Монтеккі? Та ж чи так зовуть
Лице і плечі, ноги, груди й руки
Або якусь частину тіла іншу?
О, вибери собі нове ім’я!
Та що ім’я? Назви хоч як троянду,
Не зміниться в ній аромат солодкий!
Хоч як назви Ромео – він Ромео.
Найвища досконалість все ж при ньому.
Хоч би він був і зовсім безіменний…
О, скинь же, скинь своє ім’я, Ромео!
Воно ж не є тобою, і взамін
Хай будем разом!..
Ромео: Ловлю на слові!
Назви мене коханим, і умить
Я вдруге охрещусь і більш ніколи
Не буду зватися Ромео
Ромео: Ось квіточка мала; в стеблі цім самім
Трутизна вбивча змішана з бальзамом,-
Понюхав лиш – і сили повен вщерть,
А на язик узяв – раптова смерть.
Отак добро і зло поміж собою
І в людях, як в траві, стають до бою;
Якщо ж добро не подолає зла,
Кінець і для людини, й для стебла.
(Танець Ромео і Джульєтти під пісню «Щастя+»)
(Виходять з двох сторін представники двох сімей)
Учень 1 (в білому): Джульєтто, честь тобі не дорога,
Ти обіймаєш свого ворога.
А ти, Ромео, ти – мерзотник
2 ( в червоному):
Хто тут волає, невже це Капулетті.
Страшні лиш на словах. Насправді, як маленькі діти.
Учень 1: Ненавиджу усю цю боротьбу,
Повинен кров’ю змити із сім’ї усю ганьбу.
(Танець-бій під пісню Рамштайн «Ду Гаста»).
Тибальт: Ромео, я ненавиджу тебе,
Для тебе слова іншого й вітання
Не можу я знайти, окрім «негідник».
Ромео, не пробачити ніяк
Образ тяжких, що ти мені завдав!
Вернися ж і ставай мерщій до бою!
Учень (у червоному): Війна-чума, візьми сімейства ці обидва,
Бо через вас ми стали їжею для черв’яків.
Бо ви – не люди, ви, як звірі,
Які забруднюють залізо кров’ю невинних людей.
І пам’ятайте: не під силу будь-якій любові
Побудувати мир на пролитій крові.
Джульєтта: Тибальт убитий,
Меркуціо також.
Ніщо тепер не об’єднає нас.
Ромео: Конфлікт сімей не зупинити нам
Чума в серцях перемогла.
Пісня Ромео і Джульєтти
Ти кажеш мені,
Що любові нема…
Ти кажеш, от тільки
Чи ти віриш сама?
Я знаю це точно,
Ти і є любов,
В тебе запитую я
Знову і знов…
Приспів:
А як же Ромео?
А як же Джульєтта?
Я буду Монтеккі,
А ти Капулетті.
А як же Джульєтта?
А як же Ромео?
Я люблю тебе,
Я люблю тебе.
Ти кажеш мені,
Любов вже не та,
Ти кажеш було це
У минулі літа.
Ти кажеш мені –
Вже інші часи,
Ти своє серце мені
Не віддаси.
Приспів:
Учень 1: Любов, лише любов врятує світ(Діти виходять по одному з кульками у формі сердець і говорять по рядку на фоні музики, стаючи ключем. В цей час проходять Ромео І Джульєтта, діти замикаються в коло і танцюють навколо Ромео і Джульєтти)
Цей дивний світ з пожарищами й війнами
І Божий слід, глибокий Божий слід
І світло за відчиненими вікнами…
Учень 2: І милосердя тихе, мовчазне
І співчування до живого й сущого,
А все лихе мине колись, мине,
Несемо хрест тяжкий задля грядущого,
Учень 3: Де буде мати сонячна як день,
І добрі люди дивом зачаровані,
І зорепад нечуваних пісень,
І почуття Всевишнім подаровані…
Пісня «Тільки любов врятує світ»
Плавиться світ,
В топці кривавій.
Згорає життя,і мрії горять.
Немає тут честі,
Немає і слави,
Але, мабуть,
Повіриш ти.
П-в:
Що десь там серед зла і незгод,
Сонце ще зійде.
Наш світ від горя, сліз і бід
Тільки любов врятує.
Душі у нас залитії кров’ю
І для добра в них місця немає
Світ заражений війною-чумою 3 рази
І лиш любов світло дає.
П-в:
(Учень говорять під музику речетативом)
Сумний нам день несе небес світила,
І лик ховає з горя у порожніх хмарах,
Ми все розсудимо, усе, що мали ми
Одних людей життя пробачить
Ну а інших… а інших кара вже чекає.
Немає повісті сумнішої на світі,
Ніж повість про Ромео і Джульєтту.
Що десь там серед зла і незгод,
Сонце ще зійде.
Наш світ від горя, сліз і бід
Тільки любов врятує.
Учень 1: Я хочу миру на усій землі!
Я хочу чути сміх дитячий всюди!
Мій любий, Боже, крик душі почуй,
Хай мир в усьому світі буде!!!.
Учень 2: Не допусти, щоб умивалися слізьми
Всі матері в тривозі за синами.
Братерської війни не допусти,
Хай буде мир в усі віки між нами!
Учень 3: Мій любий, Боже, чуй мій біль і крик,
Почуй ридання змучених, стражденних.
Не допусти, щоб панувала тьма,
Не дай потухнуть вірі у натхненних.
Учень 4: Сплелося все : тривога, біль і страх,
В серцях людей в цей час такий тривожний,
А хочеться так світла і тепла –
Допоможи нам в цьому, любий Боже!
Учень 5: Дай мудрості, дай сили усім нам,
Допоможи нам у любові жити.
Щоб не хотілось убивать братів,
А всім хотілося життям цим дорожити.
Учень 6: Хто має серце і любов у нім,
Той не підніме руку,щоб убити.
Благаю, люди, не ідіть за тим,
Хто хоче душу вам занапастити.
Учень 7: Хай буде мир завжди на цій Землі!
Хай радість буде у серцях і душах!
Ні!!! – скажемо війні. Хай буде мир!!!
Любові між людьми ніщо хай не задушить!!!
Учень 1: Що робитимеш ти, якщо завтра – війна?
Ні, не та, що АТО, десь далеко на сході,
Атвоя вже війна, як чума нищівна,Кколи кулі свистять у ТВОЄМУ горо́ді?
Учень 2: А орда – незчисленна й сильніша стократ.
Утечеш від страху́ чи впадеш на коліна?
Чи як воїн затиснеш в руках автомат і життя віддаси за свою Україну?
Учень 3: Якщо завтра війна – переможе любов до родини і ближніх, до рідного краю.
За свободу завжди проливалася кров, і ніколи рабів не пускали до раю.
(Танець усіх учасників свята під пісню «Короли ночной Вероны).