Використання ІКТ на уроках іноземної мови

Видатний американський вчений, педагог , філософ , професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так , як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Е.Роджерс також зазначив , що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей , які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку , ми зможемо загинути , і це буде та ціна , яку ми всі заплатимо за відсутність творчості ». Тому , йдучи в ногу з часом, в своїй практиці використовую інформаційно – комунікаційні технології. Адже вони сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів, оскільки дозволяють доповнити існуючі підручники новим, живим, цікавим для учнів матеріалом.

На уроках англійської мови за допомогою ресурсів мережі Інтернет  вирішую  низку дидактичних завдань:

  • формую навички та вміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі та адаптуючи їх до конкретного матеріалу уроку;
  • вдосконалюю вміння писемного мовлення школярів ;
    поповнюю свій словниковий запас і учнів;

скачанные файлы (2)

  • використовую як ілюстративне засіб і засіб оцінки знань, при навчанні аудіювання, а також у проектній діяльності .images (1)

У позаурочній діяльності з навчання англійської мови використовую ІКТ для підготовки учнів до підсумкової атестації , при роботі з обдарованими учнями, при виконанні навчально – досліднцьких робіт, підготовки мовних конкурсів та проведенні позакласних заходів з англійської мови.

Таким чином у своїй урочній і позаурочній діяльності з навчання англійської мови застосовую ІКТ в 5 найбільш популярних напрямках: контроль знань , самоосвіта, ілюстрація,  практика і як засіб спілкування.

                                     Робота з електронними посібниками

Для мене важливим за значимістю є робота з електронними посібниками. Вона завжди цікава учням, коли можна попрацювати з матеріалом з різних видів мовленнєвої діяльності носіїв мови або здійснити віртуальну подорож в його країну, а можна просто перевірити свої знання, дає можливість регулювати пред’явлення навчальних завдань за ступенем складності . Наприклад, для навчання граматики і фонетика застосовую електронний посібник «Професор Хіггінс». Ця мультимедійна навчальна програма з англійської мови включає інтерактивні вправи і складається з теоретичного розділу (правила , схеми, що пояснюють приклади) та практичного (вправи)

скачанные файлы (3)

Також активно використовую курс «Англійська для школярів 5-9 класів», де всі лінгафонні матеріали озвучені дикторами – носіями мови. Даний посібник допомагає моїм учням коректувати свою вимову, швидко і правильно конструювати речення англійською мовою, писати диктанти, вивчати граматику і фонетику, контролювати успішність процесу навчання.images

У 5-6 класах користуюся посібником із серії віртуальної школи Кирила і Мефодія «Уроки англійської мови».  Даний посібник містить весь необхідний матеріал за програмними темами 5-6 класу. Мультимедійний підручник поєднує в собі:

• фонетичні вправи , засновані на порівнянні власної вимови з еталонним; наявність мультимедійного англо-  українського словника;

030920111200005532

  •  можливість повторення, переказу та перегляду правильної відповіді;
  •  участь у рольових іграх і діалогах, з прослуховуванням запису свого голосу;
  •  відпрацювання умінь за допомогою інтерактивних тренажерів.
  • При підготовці до ЗНО використовую різні тематичні завдання і аудіотексти видавництва «Іспит» а також самовчителі : “Oxford  Platinum ” ,”English  Platinum ” .Курс являє собою мультимедійний комплекс для самостійного вивчення англійської мови. Його методика розроблена спеціально для комп’ютерного навчання . Всі лінгафонні матеріали озвучені дикторами – носіями мови.В позакласній діяльності з англійської мови використовую електронні посібники: ” Song Birds “, що містить 100 англійських пісень (текстовий матеріал , відео і караоке ).

Сайти мережі Інтернет для підготовки до уроків англійської мови, позакласних заходів та індивідуальної роботи з учнями

Матеріали сайтів English 4 kids або Randall`s ESL Cyber Listening Lab допомагають удосконалювати навички аудіювання та мовні навички, включають тренування в підготовці до тестів з такого виду мовленнєвої діяльності,  як аудіювання. Матеріали цього сайту можна вибирати відповідно до теми , рівнем складності. Він містить багатий автентичний матеріал носіїв мови. Використовую матеріали цього сайту на уроці і в позаурочний час при роботі з мотивованими учнями . Найбільш популярні сайти :

Презентації з анлійської мови

Острів тепла

Agenda Web

Prezi

 

 

Використання інтерактивних презентацій та відеосюжетів

На своїх уроках готую інтерактивні презентації та відеосюжети. Вони містять завдання у вигляді питань, ігор, кросвордів (для учнів молодших класів).

Використовую їх також і як засіб наочності і результат проектної діяльності (8-11 класи). Ще одна можливість зробити урок пізнавальним – це використання, наприклад, в пред’явленні матеріалу віртуальні екскурсії. Основними перевагами комп’ютерної презентації є те, що вона може органічно вписатися в будь-який урок з даної теми, вона дозволяє працювати з великим числом таблиць і схем (не треба малювати на дошці ), дозволяє всім учасникам брати участь у диспутах з мовними опорами (робота в робочих групах).

Доведено, що дитина не тільки сприймає інформацію, але і швидше запам’ятовує, коли бачить її на екрані.

Ще одна з можливостей уніфікувати навчальний процес – це використання електронних тестів. Глобальна мережа Інтернет пропонує безліч корисних ресурсів для роботи з автентичним матеріалом , який можна адаптувати до конкретних навчальним завданням уроку. Електронні тести можна використовувати як при введенні, так і закріпленні матеріалу, можна використовувати дистанційні форми такої роботи з тією категорією дітей, які пропускають заняття через хворобу або готуються до олімпіад або конкурсам.  А можна створити такий тест і роздрукувати , якщо не завжди є можливість підключитися до мережі Інтернет.

Отже, використання ІКТ та Інтернет – ресурсів на уроці англійської мови дозволяє мені більш повно реалізувати цілий комплекс методичних, дидактичних, педагогічних і психологічних принципів. Це підвищує ефективність вирішення комунікативних завдань, розвиває різні види мовної діяльності учнів, формує стійку мотивацію іншомовної діяльності учнів на уроці. Поєднання інформаційних технологій з методом проекту дозволяє школярам практично застосовувати свої знання, вміння та навички, тому і є однією з форм організації дослідницької та пізнавальної діяльності, при якій успішно реалізується кооперативна колективна діяльність, що дозволяє підвищити мотивацію вивчення іноземної мови.

 

Поділитися:
Facebook

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *