Година-реквієм “Вшануймо Героїв Небесної Сотні”

nebesna-sotnyaОбладнання: стікери для вправи «Думки влади і мрії героїв», відеоролики на тему Небесної Сотні, портрет Героя України Сергія Нігояна, фотовиставка з кадрами з Майдану, білі паперові ангели.

Хід заняття

Вчитель. Історія будь-якого народу містить дати, які є доленосними в його житті. Ми повинні пам’ятати і не забувати героїчні сторінки, коли проливали кров патріоти. Сьогодні ми зібралися, щоб  пригадати ті страшні часи і людей різного віку, яких було вбито у мирний, цивілізований час ХХІ століття. Ми з вами вшановуємо пам’ять героїв різних історичних подій: Битви під Крутами, Голодомору 1932-33рр, Бабиного Яру. Тепер ми стали сучасниками ще однієї масової трагедії нашої країни.

Тож як усе починалося…(вчитель розповідає про історію Майдану  за матеріалами сайту Революція Гідності. Згадаймо головне).

Робота з відеороликом. 

(Вчитель демонструє відеоролик з піснею Тіани Роз «Мамо, не плач»

  • Які почуття викликав у вас цей відеоролик?
  • Який висновок ви можете зробити, переглянувши це відео?

 Вчитель. Пройшло 6 років, з’явилися пісні, вірші, документальні фільми і навіть сайт-меморіал «Небесна Сотня. Герої не вмирають», де поіменно перераховані герої Небесної Сотні, є їхні сторінки, спогади друзів про них, вірші та пісні, присвячені цій темі. (Вчитель знайомить із сайтом )

Небесна Сотня. Герої не вмирають

  • Проаналізуйте який вік, стать, професія усіх цих людей?

Вчитель.  Отож, як бачимо, на Майдані зібралися люди різного віку, з різних куточків країни.  (Учитель демонструє відео , на якому формується карта України із фото героїв )

Випереджувальне завдання учнів.

Учні заздалегідь готують і розповідають про життя деяких героїв.

Бесіда

Вчитель. Отже, ви ознайомилися із подіями, які відбувалися у 2014, послухали про життя людей, які були на Майдані.

  • Чи вразили вас історії героїв?
  • Що ви відчували?

А тепер я хочу, щоб ви пройнялися цією темою і спробували зануритися і зрозуміти, що рухало тодішньою владою, які причини того, що вони вдалися до масових розстрілів і які мрії та думки  мотивували героїв Майдану боротися. Прошу вас виконати вправу «Думки влади і мрії героїв».

Вправа «Думки влади і мрії героїв».

(Частина дітей  пишуть на стікерах –кулях про думки влади і мрії  героїв на стікерах-серцях). Я позначу символічно вбивчі думки влади кулею, а мрії героїв – на стікерах-серцях.

Отже, прошу зробити висновок мотиви дій влади і людей Майдану.

Вчитель. Кожна історична подія обов’язково знаходить своє відображення у літературі, кіно та образотворчому мистецтві та у віршах. Тема Небесної Сотні – не виняток. Так, з’явилася низка документальних фільмів: німецького письменника та кіно продюсера «Небесна Сотня»,  «Зима у вогні», «Вавілон», «Все палає», «Музей-Революція», «Майдан», фільми з циклу «Зима, що нас змінила». Хочу, щоб ви обрали собі один і обов’язково переглянули його, а краще не один.

Крім того, учні приватної Новопечерської школи  втілили в життя благодійний проект по збору коштів. Під час “Барахолки” вони зібрали 82 762 грн. Половина цих коштів пішла на закупівлю матеріалів для виконання розпису.  І у Сквері Небесної сотні, що біля Михайлівської площі, відтепер є графіті – портрет Героя України Сергія Нігояна.

Автор портрета – португальський художник Александро Фарт (Vhils) – виконав роботу на благодійних засадах. Цей проект виконали такі учні, як ви, маючи на меті бажання постійно нагадувати про страшні події на Майдані і зберегти пам’ять про його героїв.

Робота у групах. Вправа «Дай назву світлинам»

Вчитель. А зараз прошу звернути увагу на нашу невеличку фотовиставку з кадрами подій на Майдані. Але на справжніх фотовиставках автори обов’язково дають назву своїм роботам. Тому прошу вас попрацювати у групах і подумати над влучними назвами для цих світлин. (Учні працюють у групах і дають назви фотознімкам).

Тиха акція «Янголи пам’яті»

Вчитель. Здавна люди дивилися на небо просили в Бога благодаті, здоров’я і миру. Після Майдану тисячі людей молилися про душі героїв. Щороку по всій країні проходять тихі акції «Янголи пам’яті», «Ангели, які тримають українське небо». Вони називали Небесну Сотню своїми ангелами, які тримають українське небо. Вони білі, вони символічні. Це чистота наших помислів і нашої пам’яті. Люди виготовляють символічних ангелів і розвішують їх на деревах, що були свідками розстрілу мирних людей. Тому прошу вас долучитися до такої міні акції у нашій школі і написати ім’я героя на ньому. (Діти заздалегідь виготовляють паперових ангелів, пишуть на них імена героїв і розвішують у спеціально відведеному місці).

Вчитель. На завершення я закликаю вас сьогодні згадати у ваших молитвах усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє. Хай пам’ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на власній землі.

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

CAPTCHA image
*